Спектакльне эшләргә чын Профессионал, Камал театрының баш рәссамын чакырдым, дип тынычланмый Илфат Хәкимов – Сергей Генадиевич Скомороховтан үз күрешен, үз хыялларын сәхнәдә тормышка ашыруны таләп итә, бәхәсләшә, үзгәртә, өстәмәләр кертә. Авыл сәхнәсендә булмаган хәл – кулисалардан баш тартып, декорацияне "кабинет" итеп кору да, урталай ярыла торган өстәл-трансформер да, Гайфинең трусигындагы этенең "портреты" да – Илфат Хәкимовның идеяләре. Илфат Хәкимов киңәшкә Рамил Фазлыевны да чакыра. 2008 елгы куелышны Илфат Хәкимов һәм Рамил Фазлыевның уртак иҗат җимеше, дип әйтергә була.
музыкаль комедия (16+)
Г.Хугаев «Шимбә көн кич белән»
Без байлык һәм мал идарә иткән заманда яшибез. Ә малы булмаганнарга нишлисе соң? Төп геройлар - Афзал һәм Әлфия бер-берсен яраталар, әмма Әлфиянең әнисе Дахирә аларның мөнәсәбәтләренә теш-тырнагы белән каршы. Аның планнары Напалеонныкы шикелле: кызын бай һәм дәрәҗәле кешегә кияүгә бирергә. Махсус дигәндәй, нәкъ шул вакытта, нәкъ әнә шундыйны шәһәр хакиме итеп билгелиләр дә, әмма яшьләр качып өйләнешеп куярга өлгерә инде...
драма(16+)
Ярослава Пулинович «Наташаның хыялы»
Хөкем ителүче эскәмиясендә - ятим балалар йортында үскән Наташа. Ятимнең язмышы кыл өстендә - кыргый холыклы, тәрбиянең ни икәнен белмәгән кыз кылган гамәлләре өчен җавап тота. Кыз үзе шикелле үк ботарланган язмышлы балалар белән үскән - күбесе ташландык бала, әти-әни җылысы белән бөтенләй таныш түгел. Наташаның мәхәббәт тарихы исә хастаханә палатасында башлана - өченче кат тәрәзәсеннән аска сикергән Наташадан газета журналисты Валера интервью алырга килә. Гадәти журналист кызыксынуын хисләр белән бутаган кыз хыялында матур картина тудыра: менә алар Валера белән кавыша, егет аны җылы-назга күмә. Хыялның гомере озын-озак булмый, шактый вакыт очрашулар өмет итеп йөргән Наташа көннәрдән бер көнне Валераның подъезд ишеге төбендә матур бер кыз белән үбешеп торганын күрә...
комедия (16+)
Спектакль «Свадебный переполох»
Спектакль «Свадебный переполох» поставлен по двум пьесам: А. Чехов – Предложение и В. Соллогуб – Беда от нежного сердца. «Все это было бы смешно, когда бы не было так грустно», – это, пожалуй, лаконичная и точная характеристика гениальных коротких произведений Антона Павловича Чехова, величайшего писателя, публициста и драматурга, которого и по сей день знают и любят во всем мире. Тонкий юмор, язвительный сарказм и вместе с тем трогательная до нежности чуткость ко всякому человеческому переживанию – отличительные черты произведений Чехова, неважно, написаны ли они в форме короткого рассказа или пьесы.
В старинной пьесе В. Соллогуба «Беда от нежного сердца» затронуты извечные темы любви и денег, отношений мужчины и женщины, матери и дочери, отца и сына. Это вечные темы. Автор увлекательно развивает интригу, то едко, то с лёгкой усмешкой высмеивает человеческие пороки и слабости. Но в финале у него всегда побеждают добродетель и справедливость.
И в наши дни хватает чувствительных, обеспеченных родителями маменькиных сыночков, женщин с цепкой ухваткой и жадных до чужого богатства. Но есть и люди чести, ценящие, прежде всего, нравственные качества человека, а уж потом состояние его банковского счета. И в этом смысле водевиль В. Соллогуба, конечно, является современным. В спектакле гармонично соединяются легкость водевиля и злободневность противостояния бескорыстия и жадности, хитрости и благородства, лицемерия и открытости.
А. Чехов, В. Соллогуб. Свадебный переполох. (А. Чехов – Предложение, В. Соллогуб – Беда от нежного сердца). Режиссер-постановщик – Сергей Бурлаченко, народный артист Республики Калмыкия, художник-постановщик – Елена Варова.
спектакль-сказка для детей (0+)
Рагим Рахман, "Тайна бабушки"
Что может быть самым лучшим воспитанием для непослушного мальчика. Конечно же, добрые советы любимой и заботливой бабушка. Ну а если советы не действуют? Тогда надо прибегать к крайним мерам. К таким крайним мерам пришлось прибегнуть бабушке Аминат, чтобы хоть как-то подействовать на своего непослушного внука Аскара, который что ни день, то издевался над собачками и кошками, не давал покоя своей сестре Патимат, домашним питомцам Амуру и Алмазу. Бабушка с помощью своего волшебства превратил Аскара в собачку. И его же друг Муса поиздевался над Аскаром, привязав пустую банку к его хвосту. Только тогда дошло до Аскара, что очень плохо, когда над тобой издеваются. И он начал слушаться, стал хорошим и примерным мальчиком.
Отток населения, особенно молодежи, из гор на равнины, из аулов в города. Опустошение горных аулов, когда там остаются одни немощные старики со своей бедой. Утеря молодым поколением своих корней, истоков. Утеря человеком самого дорогого и ценного, что у него есть – своей малой родины, где он родился и вырос. Забвение детьми старых, беспомощных родителей. Вот, в нескольких словах, основная проблема, поднятая в пьесе-психологической драме драматургом Казбеком Мазаевым, и реализованная на сцене режиссером Джанбулатом Габибовым.
Жители горных аулов переезжают в города, они растворяются в большой городской толпе, они начинают забывать свой родной язык, свои обычаи, адаты, дети их и вовсе не знают. Таким образом, потихоньку начинает исчезать сама эта народность, хотя у нее есть богатейшая и история, и культура и т. д. Это огромная проблема наших так называемых малых народов, и в данном спектакле это очень ярко выражено.
В спектакле затрагивается еще одна очень волнительная тема для каждого – тема матери. В ауле остались старые женщины, они одиноки, но у каждой из них есть дети. Старые люди не хотят оставлять свои родные места, дети уехали в город и не хотят возвращаться обратно. Даже Зумруд и та уехала в город с Камилем, оставив Удриду одну. Потому что и она хочет устроить свое счастье, а в ауле не с кем это сделать, здесь остались одни старики. Образ того молодого поколения, которое покинуло свои родные места и живет в городах, ярко раскрывается в диалоге Камиля с Хадисом. Камиль тоже живет в городе, но он мыслит совсем по-другому. Он не может жить в ауле, потому что жена очень больна и постоянно находится под наблюдением врачей. Камиль говорит: «Ваши аульчане, которые уехали отсюда, хоть и стали известными людьми, что сделали для своего родного края? Говорят красивые слова, поднимают тосты за свой аул, слагают стихи о родине, поют песни. И только. Почему не хотят возвращаться сюда? Потому что здесь каждый кусок хлеба надо зарабатывать своим потом». И у зрителя невольно возникает вопрос: «А что я сделал для своего родного края, аула?
Все происходящие в спектакле события нанизаны на обобщенный образ матери и бабушки, которая переживает за своих детей, для которой все происходящее – большая трагедия. Это образ тетушки Удриды. Она в спектакле – хранительница очага, очага не только семейного, но и своего аула. Она еще старается поддерживать огонь в этом очаге, чтобы окончательно все не исчезло. Пронзителен ее монолог в финале, когда она говорит: «Как можно бросить землю, где похоронены твои предки?..»
Действующие лица: Удрида – Гюльниса Агаева, заслуженный артист Республики Дагестан Хадис – Ризван Аскеров, заслуженный артист Республики Дагестан Зумруд – Бика Раджабова, артистка Мансур – Ахмед Таибов, заслуженный артист Республики Дагестан Аминат – Динара Гасанова, артистка Арсен – Загир Сагидов, артист Камил – Сабир Мевлютов, заслуженный артист Республики Дагестан Мягьмуд – Габиб Наврузов, артист Тамари – Кистаман Агамагомедова, артистка Ашура – Гюльнара Гаджиусманова, артистка Ажа – Маркизат Гаджимагомедова, артистка
Гомәр Мәрдәнов исемендәге театр фестиваленә йомгаклау тантанасы
Габдулла Тукай исемендәге Әтнә татар дәүләт драма театры легендар режиссер Гомәр ага Мәрдәновның исемен мәңгеләштерү, татар телен, әдәбиятын саклау, яшь буында телгә, милли мәдәнияткә, театр сәнгатенә мәхәббәт тәрбияләү максатыннан, Гомәр Мәрдәнов исемендәге театр фестиваленә нигез салды. Фестивальдә Әтнә районының барлык урта һәм төп белем бирү мәктәпләре катнашты.
Жюри төрле жанрдагы 12 спектакль карады. Жанр төрлелеге, чыннан да, сокландырды: әкият-тамашалардан алып классик комедиягә, заманча мәктәп тормышын чагылдырган пьесалардан алып җитди драма әсәрләренә кадәр сәхнә күрде фестиваль кысаларында.
Атнинский татарский государственный драматический театр имени Габдуллы Тукая дал старт театральному фестивалю имени Гумера Марданова с целью увековечения памяти легендарного режиссера Гумера Марданова, сохранения татарского языка, литературы, воспитания у подрастающего поколения любви к языку, национальной культуре, театральному искусству. В фестивале приняли участие все средние и основные образовательные школы Атнинского района. Жюри рассмотрело 12 спектаклей разных жанров. Жанровое разнообразие действительно впечатляло: от сказочных представлений до классической комедии, от пьес, отражающих современную школьную жизнь, до серьезных драматических произведений. На заключительной церемонии фестиваля успешно выступившие школьные коллективы представят отрывки из своих спектаклей. Коллектив-победитель получит ценный приз, диплом победителя и знак Гран-При фестиваля.
(12+)
«Буратино» / Гастроли Драматического театра г.Шарыпова
Знаменитую сказку Алексея Толстого автор пьесы Анна Богачёва и режиссер Снежанна Лобастова переосмыслили так, что получилась «комедия для взрослых, которые были детьми». Дальнейшие секреты авторского прочтения раскрывать не будем — приходите и оцените всё сами. А вот актерский состав заслуживает отдельного упоминания. В главной роли Буратино выступает Таисия Иванова. Папу Карло сыграл Сергей Юнгман, Лису Алису и кота Базилио — Татьяна и Валерий Курченковы. Образ мудрой черепахи Тортиллы на сцене воплотила Ксения Коваленко. И еще много известных и любимых актеров порадуют вас на сцене.
(12+)
«Я нанял убийцу» / Гастроли Драматического театра г.Шарыпова
Одинокий француз Анри Буланже попал под сокращение. Потеряв работу, он пытается покончить жизнь самоубийством, но все попытки неудачны. Тогда Анри нанимает профессионального убийцу для достижения своей цели. Но в этот же вечер он знакомится с очаровательной разносчицей цветов и влюбляется в нее. Постепенно Анри обретает вкус к жизни. Однако заказ на убийство уже невозможно отменить. Премьерные показы собрали аншлаг. Зрители смогли наблюдать, как театр «играет» с темой кино. Свой замысел режиссёр воплотил с помощью необычной передвижной декорации.
(12+)
«О. Е.» / Гастроли Драматического театра г.Шарыпова
Роман в стихах Евгений Онегин — самое известное и самое значительное произведение А. С. Пушкина, вершина русской поэзии и предмет многочисленных исследований. Пушкин начал писать роман в мае 1823 года, а закончил только осенью 1831 года, когда было написано «Письмо Онегина к Татьяне». Осенью 1823 года он сообщал друзьям: «…Я теперь пишу не роман, а роман в стихах — дьявольская разница… «Занимательный, легкий, основанный на любовной истории, переданной в манере доверительной беседы автора с читателем, и вместе с тем полный неразрешимых парадоксов и загадок. Противоречивость, многомерность, составляющие самую суть пушкинского романа, привлекают новые поколения читателей, позволяют открывать в нем новые смыслы. Спектакль — размышление с музыкой, о человеке, его способности любить, прощать, ненавидеть, и опять любить
(0+)
«Фуня» / А.Житковский
Пьеса Алексея Житковского «Фуня» опровергает утверждение классика о том, что рождённый ползать летать не может. Её главная героиня — крокодилица Фуня — «белая ворона»: мясо не ест, агрессивностью не отличается, рычать не хочет. Зато уверена: крокодилы «созданы для фантазий, как солнце и луна созданы для того, чтобы отражаться в Танганьике». Фуня мечтала летать и полетела. Да не просто над землёй, а в космос.
драма (12+)
«Беренче мәхәббәт»
Спектакль 2 сәг.15 минут дәвам итә
Режиссер — Фәрит Бикчәнтәев (Россиянең атказанган сәнгать эшлеклесе, Татарстанның атказанган сәнгать эшлеклесе, Татарстанның Г. Тукай исемендәге Дәүләт премиясе лауреаты, Халыкара Станиславский исемендәге премия лауреаты) Рәссам — Сергей Скоморохов (Татарстанның М.Җәлил исемендәге республика бүләге лауреаты, Татарстанның атказанган сәнгать эшлеклесе, Татарстанның халык рәссамы, Татарстанның Г. Тукай исемендәге Дәүләт премиясе лауреаты, Россия Федерациясенең атказанган рәссамы) Композитор — Марат Әхмәтшин
Әлеге спектакльнең бүгенге вакыйгаларга китергән тарихы бар. Тәүге тапкыр «Беренче мәхәббәт» драмасы Г. Камал театрында 1960 елда куела. Режиссер Рәфкать Бикчәнтәев (чыгышы белән Әтнә районы Бәрәскә авылыннан) Рәхилә роленә ул чакта театр студиясенең 2 курс студенты Наилә Гәрәеваны чакыра. «Әлеге рольгә мине алуы — Рәфкатьнең батырлыгы булды. Ул чакта әле татар телен дә камил дәрәҗәдә белми идем кебек. Хәй Вахитның беренче сәхнә әсәре, ул шулкадәр заманча иде! Театрга әлеге спектакль яңа сулыш бирде, тамашачы бик әйбәт кабул итте. Минем өчен дә сәхнәдә Шәүкәт Биктимеров кебек олпат артистлар белән уйнау үзе бер мәктәп булды,» — дип искә ала Наилә Гәрәева. 1960 елда «Беренче мәхәббәт» драмасы буенча Г. Камал исемендәге Татар дәүләт академия театры сәхнәсендә куелган спектакль өчен әсәрнең авторы Х. Вахит һәм режиссеры Р. Бикчәнтәев Татарстан Республикасының Г. Тукай исемендәге Дәүләт премиясенә лаек була. Спектакльне сәхнәгә кую барышында режиссер белән актриса кыз арасында мәхәббәт уты кабына. Ә 1961 елда Рәфкать Бикчәнтәев белән Наилә Гәрәева кавышалар. Һәм шушы союзның мәхәббәт җимеше булып дөньяга киләчәктә татарның иң танылган режиссеры булачак Фәрит Рәфкать улы аваз сала. Әнә шуңа да әлеге спектакль Бикчәнтәевлар гаиләсе өчен дә, Әтнә театры өчен дә аерым мәгънәгә ия. Фәрит Бикчәнтәевның балачак истәлекләрендә Хәй Вахитның дусты Рәфкать белән бик еш кына Бәрәскәгә кайтуы, авыл халкы белән аралашуы сакланып калган. Беренче куелышка 60 ел тулганда «Беренче мәхәббәт» кабат сәхнәдә. Әтисенең эшен дәвам иткән, татар режиссурасын яңа баскычка күтәргән Фәрит Рәфкать улы Бикчәнтәев әлеге спектакльне ТАССРның 100, Әтнәнең - 30 еллыгы, Гомәр Мәрдәновның тууына 90 ел тулуга багышлый.
драма (12+)
Б. Васильев «Сызылып таңнар аткан чакта...»
Биш кыю зенитчы кыз һәм старшина Васков 1942 елның маенда нимес диверсантлары белән канкойгыч бәрелешкә дучар була. Төрле яшьтәге, төрле холыклы, төрле язмышлы кешеләр — әмма уртак бәла каршында һәркем тигез. Рота командиры Ританың, мәсәлән, сугышның икенче көнендә үк ире һәлак булган. Улы Альбертны әниләренә калдырган. Ире үлеменнән соң ул фашистлары аерата күрә алмый башлаган, хәрби йөкләмәләргә бернинди куркусыз алынган. Бу юлы да, таң беленгәндә әнисе һәм улы яныннан кайтып килгән Рита урманда ике нимесне күрә. Хәрби җитәкчелеккә хисап тотканнан соң, зенитчыларга фашистларны кулга алу йөкләнә. Әмма фашистлар икәү түгел, уналты булып чыга. Старшина Васков һәм зенитчы кызлар үзләренең үлемгә күзгә-күз атлап баруларын аңлап, нимесләр белән бәрелешкә керә. Фашистны ничек тә булса тоткарларга һәм юлын кисәргә кирәк!.. … Ә бик күп елдан соң чал чәчле, киң җилкәле, бер кулсыз капитан- ракетачы Альберт Федотыч Рита каберенә мәрмәр таш алып киләчәк…